4 Temmuz 2008 Cuma

Manowar - Gods of War (2007)

Bu grubun fanatiklerinin yanı sıra düşmanları da var. Ben ise ortada bir yerdeyim. Çoğu şarkısını severim ama bir sürü şarkısını da gereksiz bulurum. Marş haline gelmiş mükemmel heavy metal şarkılar yazmışlardır. Bu özelliği bile gruba saygı duyulması için yeter bence. 2002 tarihli Warriors of the World albümü ile epik bir havaya bürünen grup, beni biraz üzmüştü. Ama warriors of the world, house of death gibi mükemmel şarkıların bulunması, Manowar da işin bitmediğini bana göstermişti. Bu yeni albümde ise gerçekten üzüldüm.

Gods of War albümünü incelemeden önce kitapçığını okumam gerekti çünkü albüm konsept bir albüm ve anladığım kadarıyla bundan sonra manowar uzunca bir süre konsept albümler yapacak. Albümün konusu Norse Mitolojisi yani iskandinavya mitolojisi. Ve bu albüm savaş tanrısı Odin'e adanmış.

Albümde 16 şarkı var ve bu şarkıların yarısı hiç gitar içermiyor. Orkestra etkileri hep Manowar'da vardı. Ama bu kadar fazla beklemiyordum. Koro halinde söylenen sözler, kilise orgları, klavyeler albümün bütünü etkilemiş ve ortaya tamamen Epic Metal denilebilecek bir çalışma çıkmış. Ben açıkçası bu değişimi çok sevmedim çünkü ben Manowar dinlediğimde gaz verici şarkılar dinlemek istiyorum. Joey DeMaio, Odin'i anlatırken belki en iyi yolun bu olduğunu düşünmüştür. Ama bu durum şarkılar arası geçişlerde heyecanın kaybolmasına sebep oluyor. Albümde ilk iki şarkı bitene kadar herhangi bir distorsiyon sesi duymanız mümkün değil ve çoktan albümün ilk 9 dakikasını dinlemiş durumdasınız. Üçüncü King of Kings şarkısında gaza gelmeye başlamışken, Army of the Dead Part 1 ile heyecan kayboluyor. Bence Gods of War albümü çok sesli klavyeli şarkılar yerine gaza getirici şekilde elektro gitar ile anlatılsaymış daha iyi olurmuş.

Teknik olarak albüm standartların çok üstünde tabi. Albümün miksajı Belçika'da yapılmış. Bu işin orada yapıldığını bilmiyordum açıkçası. Tüm şarkıları Joey DeMaio yazmış sadece Loki God of Fire şarkısında Karl Logan imzası da var. Bu
adam müthiş sololar atıyor, gaza getirmeyi iyi biliyor işte bu yüzden daha fazla elektro gitar sesi duymayı isterdim. Zaten Odin'in kardeşini anlatan Loki God of Fire albümdeki favori parçam. Vokaller ise tabiiki müthiş. Eric Adams'tan daha iyi Die!! diye çığlık atan biri olduğunu sanmıyorum. Albümde bulunan bonus track ise klasik, gerçek metal kardeşliğini anlatan bir şarkı. Ama bu artılara rağmen benim gözümde albüm kurtulmuyor.

Eğer kuzeylilerin mitolojisine ilgi duyuyorsanız, epic metal olayının hastasıysanız, albümü dinlerken zevk alabilirsiniz. Ben fazla zevk almadım açıkçası. Manowar demek damardan gaz vermek demek, ama ben gaza gelemedim. Albüme çok emek harcandığı belli olsada vasat bir albüm bu yüzden bence. 10 üzerinden 5.

Manowar:

Eric Adams - Vokal
Joey DeMaio - Bas Gitar/Gitar/klavye
Karl Logan - Gitar/Klavye
Scott Columbus - Davul/Perküsyon

Gods of War:

1. Overture to the Hymn of the Immortal Warriors [06:19]
2. The Ascension [02:30]
3. King of Kings [04:17]
4. Army of the Dead Part 1 [01:58]
5. Sleipnir [05:13]
6. Loki God of Fire [03:49]
7. Blood Brothers [04:54]
8. Overture to Odin [03:41]
9. The Blood of Odin [03:57]
10. Sons of Odin [06:23]
11. Glory Majesty Unity [04:41]
12. Gods of War [07:25]
13. Army of the Dead Part 2 [02:20]
14. Odin [05:26]
15. Hymn of the Immortal Warriors [05:29]
16. Die for Metal (Bonus Track) [05:16]

Toplam: 01:13:38

Hiç yorum yok: