4 Temmuz 2008 Cuma

+44 - When Your Heart Stops Beating (2006)

2005 yılının başlarında pop-punk grubu Blink 182, Tom DeLonge'un grubu bırakmasıyla dağıldı. Bunun üzerine basçı ve vokalist Mark Hoppus ile davulcu Travis Barker(Transplants gibi) farklı projelerde yer aldılar. Grubun bu geriye kalan iki elemanı yanlarına Transplants tur gitaristi Craig Fairbaugh ve The Nervous Return gitaristi Shane Gallagher'ı alıp 2006 yılında bir araya gelip +44'ü kurdular. +44 ismi İngiltere'nin uluslararası telefon kodundan esinlenip konulmuş. Grubun orijinal vokalisti aslında Carol Heller adlı bir hatun. Kendisi aile kurmak isteği ile gruptan ayrılınca Mark Hoppus vokalin başına geçti. Grup ardından hazırladıkları parçaları internetten indirilmesi için sitelerine yükledi. Radyolara verilen parçalar, hazırlıklar derken 2006 kasımında When Your Heart Stops Beating albümü müzik marketlerdeki yerini aldı.

+44, Blink 182'nin küllerinden doğup iyi sayılabilecek bir iş çıkarmış. Çok başarılı ve ünlü grupların dağılmasının ardından müzisyenler genelde ünlerinin ve başarılarının hep gölgesinde kalırlar. Sepultura ve Max Cavelera örneğinde daha önce yaşandığı gibi. +44 bu durumu en az hasarla atlatmayı başarmış gibi gözüküyor.

Albümdeki müzik pop-punk, alternative-rock tarzlarında. Elektronik bir altyapı düşünülmüş ama ben tam olarak hissedemedim albümde. Ben direkt olarak gitarların sürüklediği, punk davullarının olduğu bir albüm dinledim. Ama bazı şarkılarda sentezleyici etkisi görülebiliyor. Albüm zorlama bir albüm olmamış, yani bizim geçmişimiz bu ona uygun bir albüm yapalım dememişler. O an içlerinden ne geçmişse onu yapmışlar. O yüzden kesinlikle içten, samimi bir albüm olmuş. Bu içtenlik şarkı sözlerinde de kendini belirtiyor. Sözler tamamen Mark Hoppus'un kişisel düşünce ve duygularını yansıtıyor. Sadece No It Isn't şarkısında Tom DeLonge'a serzenişte bulunuyor ki bence grubu avrupa turnesinin ortasında terkeden birine az bile demiş. Klibi çekilen When Your Heart Stops Beating şarkısı albümdeki az sayıdaki eğlenceli ve hızlı şarkıdan biri. Blink 182 günlerini hatırlattı bana. Fena bir şarkı değil o yüzden çıkış şarkısı seçilmesini anlayabilirim. Albümde Carol Heller'ın vokallerinin bulunduğu sadece bir şarkı var ki bu albümün prodüksiyonunun daha başlarında gruptan ayrılmasından dolayı. Make you Smile adlı bu şarkı Mark ile Carol'ın düetinden oluşmuş piyano bezeli bir pop şarkısı. Bu şarkı Carol grupta kalsaymış nasıl olurmuş sorusunu yanıtlıyor. Bence kalmadığı iyi olmuş. Ben pek sevmedim her ne kadar sesi iyi de olsa. Albümdeki basslar çok az duyuluyor. Punk öğelerinden dolayı daha fazla duyulmasını beklerdim. Gitarlar ise bence iyi, tabii ki tarzına göre değerlendiriyorum yani gitaristlerin usta olup olmadığını anlayamazsınız. Ama duyguyu iyi yansıtan gitar melodileri bulunmuş. Önemli olan o. Bence albümün en iyi iki özelliği davulları ve vokalleri. Travis Barker çok iyi bir davulcu olduğunu hissettiriyor. Atakları, ritimleri parçayı sürükleyici şekilde. Vokaller de bence Hoppus'un içinden geldiği gibi söylemesinden dolayı acı ve duygu yüklü olmuş. Adamın ses tonu bazılarına çocuksu gelebilir ama Blink 182'deki gibi birşey değil kesinlikle.

Alternative ve Punk dinleyicilerinin kesinlikle sevebileceği bir albüm. Ben şahsen yeterince doyurucu buldum albümü. Albüm kesinlike mükemmel veya çok iyi değil ama tarzında ümit verici bir albüm olduğu bir gerçek. Ben iki, üç yıl sonra bu albümü bir yerde duysam hatırlar mıyım bilemiyorum ama şu an dinlemesi kulağa hoş geliyor. Bu dörtlüden ileride daha iyi işlerin çıkabileceği umuduyla albüme olumlu bakıyorum. 10 üzerinden 6 veya 7 vermek arasında kalmıştım ama albüm kapağının üç farklı versiyonu (mavi, yeşil ve pempe) olmasından dolayı ve ayrıca albümün süresinin 44 dakika olması süprizinden dolayı 10 üzerinden 7 veriyorum.

+44:
Mark Hoppus: Bas/Vokal
Travis Barker: Davul/Klavye
Craig Fairbaugh: Gitar/Geri Vokal
Shane Gallagher: Gitar

01. Lycanthrope 3:58
02. Baby, Come On 2:46
03. When Your Heart Stops Beating 3:12
04. Little Death 4:06
05. 155 3:29
06. Lillian 4:39
07. Cliff Diving 3:41
08. Interlude 1:12
09. Weatherman 4:33
10. No It Isn't 3:32
11. Make You Smile 3:45
12. Chapter XIII 5:07

Toplam: 44.00

Hiç yorum yok: