10 Haziran 2008 Salı

Annihilator - Schizo Deluxe


Annihilator bayağı bir senedir dinlemediğim bir gruptur ve kişisel zevkime göre en sevdiğim albümleri "King of the Kill" idi. En son bundan evvel Criteria for a Black Widow çıktığında grubu dinlemiştim. Yeni albümleri nasıl hep beraber görelim.

Yeni albümlerini incelediğimizde kulağıma ilk batan vokalist Dave Padden. Birinci şarkıda vokali harmonizerden geçmiş bir şekilde karşımızda ve güzel gibi duruyor. Ama sonraki şarkılarda gitgide tekdüzeliği sıkmaya başlıyor. Vokal tarzı gayet sert de biraz Phil Anselmo'nun kalın karakteristikli olanı gibi. Jeff Waters yine tarzını korumuş ve gayet kesik ritimli ve hızlı gitarlar yazmış. Yabancı olduğumuz pek birşey bulamayız diye düşünüyorum. Teknik ve her zamanki gibi gayet sert. Basçı Russell Bergquist gitarlara yetişen hızda bas bölümleri yazmış. Gitarın aynısını çalmak dışında arada bir, bir-iki ayrıntı melodi geçişleri eklemiş. Davulcu Tony Chappelle bol çift kroslu bölümler yazmış. Hepsi gayet teknik ve hızlı; ama bana "keşke gitara ayak uydurmak yerine biraz groove a dikkat etseydi" dedirtti.

Albümün kaydı gayet güzel. Her enstrüman temiz anlaşılıyor ama bana biraz sıkıcı geldi denilebilir. Bütün albüm olduğu gibi gidiyor. Müzikte de aynı miksajda da aynı. Göze batan şarkılara gelirsek: ilk şarkı "Maximum Satan" introsu ve efektli vokaliyle gayet tatlı sayılabilir (ismi haricinde). "Invite it"deki kesik vokalli partisyonlar beni hasta etti açıkcası. Uzun zamandır bir riffden bu kadar nefret ettiğimi hatırlamıyorum. "Like Father, Like Gun" ismi de güzel olan klasik bir Annihilator şarkısı. Bu şarkıda vokalistimiz melodik vokalini de konuşturmuş ki normal vokaline oranla çok daha iyi bence.

Sonuçta bu albümün Annihilator fanatiklerine, bir de "ne olursa olsun thrash olsun" mantaliteli dinleyici kitlesi dışında insanlara çok da hitap edeceğini sanmıyorum. Albümün genelde aynı olması ve Annihilator tarzının sıkıcı bölümlerini tekrar etmiş olması benim açımdan kötü not verilecek şeyler. kayıt da idare eder olunca benden bu albüm bir 6 alır anca. Daha melodik ve daha az sertlik ve teknik zırvaya kasılmış bir albüm dinlemek dileğiyle...

Hiç yorum yok: