12 Haziran 2008 Perşembe

Panzerchrist - Battalion Beast (2006)

Panzerchrist ile beşinci albümleri Battalion Beast ile tanıştım. Benim adıma şanslı bir tanışma oldu. Panzerchrist'i yıllar yılı kafayı tanklar ile bozmuş bir death metal grubu olarak bilmiş ve pekde ilgilenmemiştim. Grubun promosu elime geçtiğinde garip bir şekilde grubun kim olduğunu unutmuştum. Promoda albüm kapağı falan da yoktu zaten. Bu yüzden Battalion Beast'i dinlerken bir black metal grubu dinleyeceğimi düşünüyordum. Nitekim haklı da çıktım. Daha sonra grubu hatırlayınca pek şaşırdım.

Battalion Beast tam bir black metal albümü. Hem de oldukça karakteristik bir sound'da ve karaktere sahip bir black metal albümü. Şöyle ifade edelim, black metal de eğer death trash etkisi söz konusu değilse müziği doyurucu yapan şey ya yırtıcı bir saldırganlıktır ya da soğuk ve mesafeli bir zerafettir. Panzerchirst'in müziği için saldırgan diyebiliriz lakin yırtıcı olmaktan çok rahatsız edici. Aynı zamanda soğuk ve mesafeli de diyebiliriz ama kesinlikle zarif değil, tam aksine çok kaba. Saldırganlık ve rahtsızlık gitarlar, tonları ve vokaller sayesinde var. Soğukluk ve mesafe davul tonlarından, kabalık ise davulun hızından kaynaklanıyor. Davulun hızı demişken değinmeden geçmeyelim, vaktiyle dimmu borgır da da geçici olarak davul çalan Reno Hilligsø "Killerich" dakikada 850 pedal vuruşu gibi bir rekora sahip. Bu bilgi sanırım nasıl bir davul performansı ile karşı karşıya olduğumuzu açıklar.

Albümün sound'un dan bahsetmek gerekirse yaratıcı ve kaliteli bir ses ile karşı karşıyayız. Son dönem de adet olduğu üzere gayet temiz bir ses söz konusu, tüm çalgılar gayet net duyularbiliyor. Özellikle davul tonlarını çok beğendim. Yaratıcı yanı ise albümün sesi hiç bir yerden alıntı gibi durmuyor, ya da dinlerken başka bir grubu hatırlatmıyor. Bu güzel kaydın davlular, gitarları ve bas gitarı Smart'n Hard stüdyolarında Jakob Bredahl tarafından yapılmış. Vokaller ve klavyeler ile Zigsound da Ziggy tarafından kaydedilmiş, miksajda Ziggy tarafından yapılmış. 

Bir kaç satır önce grupta klavye olduğundan bahsettik ama Dimmu Borgir vari bir klavye beklerseniz çok üzülürsünüz. Hemen hemen bütün şarkılarda klavye olmasına karşın klavye hiç bir zaman çok melodik değil ve ön plana pek çıkmıyor. 

Grubun geçmişini bilenler Panzerchrist'in Danimarka'lı olduğunu ve Almanca şarkı sözleri kullandığını bilirler. Bu yüzden yıllarca Nazı olmakla suçlanan topluluk uzun bir süre Almanca şarkı sözlerine yapılan tepkileri duymazlıktan gelmişti. Sanırım Battalion Beast'te buna daha fazla devam edememişler ve en sonunda ingilizce söz kullanmışlar. Muhtemelen firmanın baskısı ile böyle bir şey yapmışlardır diye düşünüyorum ve eminim eski fanatikleri bu duruma çok kızmışlardır. Zaten grubun sitesindeki açıklamalara bakılırsa Panzerchrist'te bu durumdan çok mutlu değil. 

Battalion Beast, benim ilk başta içine girmekte zorlandığım bir atmosfere ve ruh haline sahip. Üstteki satırlarda da betimlemeye çalışmıştım. Eğer tekrar denersem, black metali koyu laciverte benzetirim ve Battalion Beast'in rengine koyu kavhe derim. Death metal ruhuna sahip bir black metal albümü olan Battalion Beast'i hem death hem de black metal dinleyicilerine önerebilirim fakat iki dinleyeci kitlesininde albümün atmosferini yakalayamama ihtimali var. 

Battalion Beast
01. The lean black cruisers 
02. The Gods they do not give us long
03. He is dead who will not fight
04. Infants' Graves
05. Weep no more
06. Flame of the Panzerchrist
07. Lumps of rotting clay
08. War in the north
09. The spirit of soldiers

Michael Enevoldsen - bas, gitar ve klavye
Bo Summer - vokal
Frederik O'Carroll - lead gitar
Rasmus Henriksen - ritim gitar
Reno Hilligsø "Killerich" - davul

Hiç yorum yok: